13 november 2017

Eenverdieners, hartelijk dank voor alle brieven!

Binnen 24 uur ontvingen wij al ruim 200 reacties op de onderstaande oproep. Hartelijk dank voor alle mooie en creatieve brieven!

Beste eenverdiener,

Volgende week, op dinsdag 21 november, vergadert de Tweede Kamer over het Belastingplan. Dan gaat het dus ook over de positie van eenverdieners, die tot zes(!) keer meer belasting betalen dan tweeverdieners.

Heel veel Kamerleden weten niet dat er in Nederland een half miljoen eenverdieners gezinnen zijn. Ze weten ook niet dat het verschil in belastingdruk vergeleken met tweeverdieners, soms wel achtduizend euro is. Ze weten ook niet dat het om gewone huishoudens gaat. Omdat er in de media nauwelijks aandacht voor is.

De SGP wil zorgen dat álle 150 Tweede Kamerleden een brief krijgen van een eenverdienershuishouden. Graag met een foto erbij! Want we willen de half miljoen eenverdienershuishoudens een gezicht geven. En we willen ook zorgen dat we die post vrijdagmiddag in alle 150 postvakjes kunnen leggen.
Daarnaast willen we alle 150 brieven ook kopiëren en aan Staatssecretaris Snel geven. Hij is verantwoordelijk voor de Belastingdienst en de maatregelen voor eenverdieners en tweeverdieners.

U hoeft zelf geen Kamerlid uit te kiezen. U hoeft ook geen envelop en postzegel te pakken. Het enige dat u hoeft te doen, is een mail sturen met uw verhaal. Vertel maar gewoon wie u bent, hoe uw huishouden er uit ziet en schrijf iets over uw gezinsleden.
Kiest u bewust voor het eenverdienerschap? Bijvoorbeeld vanwege de zorg voor kinderen? Of is uw partner langdurig werkeloos, of is er een beperking? Schrijf het maar in de brief.

We benadrukken: dit is wel een actie ván de SGP, maar niet alleen vóór SGP’ers. Ook als u niet christelijk bent, ook als u nooit SGP zult stemmen: doe toch mee. Het gaat ons om alle eenverdieners, en niet alleen om onze eigen kiezers.

Vervolgens vinden we het leuk als u bij de mail een foto voegt van u en uw partner, met eventuele kinderen erbij.

Wij printen uw mail vervolgens uit, en drukken de foto af. Dat leggen we dan samen in een postvak van een Kamerlid. U mag uw contactgegevens erbij zetten als u hoopt op een reactie van het Kamerlid. Wilt u graag dat uw brief naar een specifieke partij of Kamerlid gaat, zet het er dan bij. Dan proberen we er rekening mee te houden.

We hopen dat de vele eenverdieners zo een gezicht krijgen. En dat er een meerderheid in de Kamer ontstaat om de absurde belastingverschillen tussen eenverdieners en tweeverdieners eindelijk aan te pakken. Die oproep mag u ook in uw brief zetten uiteraard!

Stuur uw e-mail en foto naar sgp@tweedekamer.nl

Namens alle eenverdieners: alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
Elbert Dijkgraaf
(ik zal deelnemen aan het debat over het Belastingplan en de eenverdieners volgende week)

P.S. kijk ook eens op eenverdiener.nu en zie meteen hoeveel belasting u extra betaalt, als eenverdiener.