19 april 2018

SGP brengt voor het eerst in 100 jaar glossy uit

In het kader van het honderdjarig jubileum van de SGP is er een SGP-glossy verschenen met felicitaties uit onverwachte hoek en verrassende feiten over de honderdjarige partij.

Naast een dubbelinterview met Bas van der Vlies en Kees van der Staaij staat er in de uitgave een uitgebreid gesprek met Ankie Broekers-Knol, de voorzitter van de Eerste Kamer. Zij noemt de SGP weliswaar een kleine partij, maar wel een partij die door de manier van politiek bedrijven “gezag uitstraalt”.

Politici van links tot rechts feliciteren de partij met haar jubileum. Enkele voorbeelden: Lilian Marijnissen (SP) wenst de SGP “veel wijsheid voor de toekomst”. Minister-president Mark Rutte over de SGP: “Al honderd jaar de waan van de dag voorbij, dat is een felicitatie waard!” Zelfs Farid Azarkan (DENK) feliciteert de SGP met de woorden: “Op naar de volgende 100 jaar en veel succes!” Volgens Geert Wilders (PVV) hoort de SGP bij Nederland zoals dijken en windmolens. En Gert Jan Segers (ChristenUnie) merkt op dat constructieve politiek bij een open Bijbel de SGP kenmerkt.

Voor het uitgeven van de glossy hebben de redacties van De Banier (ledenmagazine van de SGP) Zicht (uitgave van het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP) en In Contact (SGP-jongerenblad) de handen ineen geslagen.

Alle leden van de SGP krijgen een gratis exemplaar thuisbezorgd. De glossy is ook in de webshop te bestellen.

TIP: volg aanstaande zaterdag (21 april) van 10.00-12.00 uur live via onze facebookpagina de partijdag die in het teken zal staan van het jubileum.