21 januari 2016

Voor de ander

Het nieuwe jaar 2016 is begonnen en dat betekent dat het jaarthema Samenleven is een wérkwoord nu officieel van start is gegaan. Door middel van dit jaarthema wil de SGP stimuleren dat politici, bestuursleden, kerken, bedrijven en leden van de SGP actiever gaan participeren in de samenleving. Het is belangrijk dat wordt omgezien naar de naaste. Is het immers niet een Bijbelse opdracht om onze medemens lief te hebben, in woord én daad? Kijk voor uzelf hoe u dit in de praktijk concreet kunt invullen: voor wie kan ik een naaste zijn? En wat kan ik voor mijn naaste doen?

In De Banier, door middel van SGP-bijeenkomsten, via deze website of andere wegen zult u dus nog van dit jaarthema gaan horen. Tijdens de SGP-Actiedagen op vrijdag 11 maart en zaterdag 12 maart 2016 zal de hele partij zich inzetten voor onze samenleving. Leden, bestuursleden en politici van de SGP op landelijk, provinciaal en lokaal niveau worden gevraagd de handen uit de mouwen te steken voor christelijke vrijwilligersacties. Neem ook deel aan de SGP-Actiedagen op vrijdag 11 en zaterdag 12 maart in uw gemeente. Noteer deze data dus alvast in uw agenda! En vraag na wat de SGP in uw plaats organiseert.

Als u vragen en/of opmerkingen hebt over het jaarthema dan kunt u contact opnemen met Arnold van Huizen via 010-7200779 of jaarthema@sgp.nl.