9 november 2020

SGP-kandidatenlijst: vernieuwing en continuïteit

Vanmiddag maakte de SGP haar kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen bekend.

Van de in totaal 35 namen die de lijst rijk is, zijn er 17 nieuwkomers. Aanvoerder van de lijst is Kees van der Staaij, gevolgd door Chris Stoffer (2) en Roelof Bisschop (3). Lijstduwer is de 35-jarige Arnoud Proos, hij is wethouder in Barendrecht en getrouwd met Christine. Samen hebben zij drie kinderen. Hij zal zich tijdens de campagne speciaal inzetten voor het gezin.

Op de vierde plaats staat André Flach (44 jaar), wethouder in Hendrik-Ido-Ambacht en tevens campagneleider voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. Hij wordt op plek 5 gevolgd door SGP-senator en NPV-directeur Diederik van Dijk (48 jaar).

De jongste kandidaat is SGPJ-voorzitter Arie Rijneveld (25 jaar), hij staat op plek 11 van de lijst. Naast hem staan er nog drie twintigers op de lijst: Nathanaël Middelkoop (plek 10), Ardjan Boersma (plek 27) en Rick van de Waerdt (plek 30). Laatstgenoemde werkt als verpleegkundige op de corona-afdeling van het Franciscus Gasthuis en Vlietland Ziekenhuis in Rotterdam.

De SGP heeft gelet op een goede verdeling van achtergronden en beroepen. Zo staan er naast mensen met veel politieke ervaring, ook zorgwerkers, docenten, ondernemers en boeren op de lijst. Door daarnaast te kiezen voor kandidaten uit veel verschillende regio’s en provincies, zijn bijna alle hoeken van het land vertegenwoordigd op de lijst.

Voor de volledige kandidatenlijst en een verdere toelichting op de lijst verwijzen we graag naar de uitzending van de presentatie van de kandidatenlijst.

Bekijk hier de volledige kandidatenlijst en toelichting

Kandidatenlijst SGP Tweede Kamerverkiezingen maart 2021

1. Kees van der Staaij