100 jaar SGP

Op 24 april 2018 was het 100 jaar geleden dat de SGP in Middelburg werd opgericht. De stuwende kracht achter de oprichting en de uitbouw van de partij was ds. G.H. Kersten. Op deze pagina vindt u boeken en artikelen die gaan over de geschiedenis van de partij. Lees hier een korte beschrijving van de partijgeschiedenis. In ons archief treft u alle publicaties aan. Wetenschappelijke beschouwingen over de SGP kunt u vinden op de website van DNPP.

Ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de SGP spijkerde Zicht-redacteur Jan Schippers 100 stellingen aan de Grote Kerk te Dordrecht.

Op 18 april 2018 verscheen het boek Mannen van Gods Woord van de hand van Hans Vollaard en Gerrit Voerman. U kunt het boek bestellen in de webshop.

In 2017 verscheen het boek Een versplinterd landschap. Bijdragen over geschiedenis en actualiteit van Nederlandse politieke partijen. Jan Schippers schreef daarin een bijdrage over de geschiedenis en actualiteit van de SGP (vanaf p. 167). U kunt het boek hier gratis downloaden.