Games

De SGP vond en vindt computer’spelletjes’ waarin (extreem) veel geweld op de gebruikers (jong en oud) wordt losgelaten moreel verwerpelijk. Geweld is een kwaad in de samenleving waar velen zich terecht zorgen over maken. Niet voor niets is de afschuw over de zoveelste moord of agressieve daad groot. Geweld is niet goed te praten, en al helemaal niet als dat ‘voor de lol’ is, zoals bijvoorbeeld in sommige films en games.

Om die reden is de SGP voor een verbod op gewelddadige games. In enkele landen om ons heen (Duitsland, Engeland) geldt zo’n verbod al. Waarom zou Nederland dat goede voorbeeld niet kunnen volgen? Dat heeft niks met censuur te maken, maar alles met het in bescherming nemen van jongeren (en ouderen) tegen moreel volstrekt verwerpelijke ‘spelletjes’. In een samenleving gelden nu eenmaal grenzen, en dit is er een van.

Er is veel onderzoek gedaan naar de effecten van geweldsbeelden. Sommige onderzoekers zeggen dat er niks aan de hand is. Anderen tonen aan dat het kijken naar geweld ook geweld uitlokt, in ieder geval de drempel verlaagt en mensen eraan laat ‘wennen’. Zelfs als de waarheid in het midden ligt, is dat voor de SGP voldoende reden om te pleiten voor een verbod.

Geweld is niet normaal en mag dat ook niet worden.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.